20 Mayıs 2016 Cuma

Masalcılar Cevaplıyor (12)

Çanakkale Masalcılar Buluşması ikinci kez masalın büyülü dünyasına ayak basmak isteyen misafirlerini ağırladı. 11-15 Mayıs 2016 tarihleri arasında düzenlenen buluşmada ilköğretim okulları birinci ve ana sınıfı öğrencileriyle bir araya gelen Zaman Zaman İçinde: SOKÜM Masal Anlatıcılığı topluluğundan masalcı  Ferhat Budak'a Tuğba Gürbüz sordu.



Masal, ne değildir?
Masal, ne hayaldir ne de gerçek. Bence ikisinin kesiştiği noktadır. Bu sebepten avutucu ya da hayatın dışında olmamakla birlikte bize yabancı değildir.

En sevdiğiniz masal başı ya da sonu tekerlemesi nedir?
Eve evvel iken pire berber iken ben ninemin beşiğini tıngır mıngır sallar iken kapı önünde eşinirken eşinirken bir soğan cücüğü buldum şişinirken şişinirken.

Bir masal kahramanı olabilseydiniz, kimi tercih ederdiniz?
Binbir Gece Masalları'ndaki Şehrazat olmayı tercih ederdim.

Masal dünyasının en yanlış anlaşılmış kahramanı sizce kimdir?
Yedi Oğlak masalındaki oğlakların annesi. Bu masalı çok severim ama final sahnesinde anneleri yavrularını kurtarmak için kurdun karnını yarıp onları dışarı çıkarıyor ve yerine taş doldurarak dikiyor. Masalın bu bölümünü dinleyen ya da okuyan insanlar annenin kurt gibi zalim olduğunu düşünebiliyorlar.

2. Çanakkale Masalcılar Buluşması'nın teması Hayat Ağacının Sesleri idi. Buluşmada hayat ağacının dallarına siz ne astınız?

Hayat Ağacının Sesleri teması çok anlamlı ve de çok özel. Ben de yanımda heybemde biriktirdiğim masallardan naçizane bir şeyler getirdim. Hayat ağacının dalına Masal ile Gerçek'in hikayesini astım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder