13 Mayıs 2016 Cuma

Masalcılar Cevaplıyor (11)

Çanakkale Masalcılar Buluşması ikinci kez masalın büyülü dünyasına ayak basmak isteyen misafirleri için hazırlanıyor. 11-15 Mayıs 2016 tarihleri arasında düzenlenen 2. Çanakkale Masalcılar Buluşması'nda masal anlatıcıları ilköğretim okulları birinci ve ana sınıfı öğrencileriyle buluşuyor. Zaman Zaman İçinde: SOKÜM Masal Anlatıcılığı topluluğundan masalcı  Derya Altundağ'a Tuğba Gürbüz sordu.



 

Masal ne değildir?

Masallar, standart değildir. Her anlatan bir şeyler çıkarır, bir şeyler ekler ve hiçbir zaman aynı masalı dinlemeyiz.

En sevdiğiniz masal başı ya da sonu tekerlemesi nedir?
Çıktım tavan arasına bir kırık sandık buldum. /Açtım baktım: İçinde bir kırık altın
/Almayacaktım ama, aldım /Sarıdır diye, /Ordan gittim İstanbul’a bir kâse yoğurt aldım /Durudur diye, /Dokuz yüz doksan testi su kattım /Borudur diye, /Tophane güllelerini cebime doldurdum /Darıdır diye, /Nacağı aldım Kapalıçarşı’ya daldım
/Korudur diye, /Akdeniz’e girdim /Kıyıdır diye, /Ortasına bastım /Kuyudur diye,
/Selimiye Camii’nin duvarına dayandım /Yalıdır diye, /Ahırdağı’na bir tekme vurdum
/“Geri dur!” diye, /Üçlük beşlik verdiler beğenmedim /İridir diye, /Sade Osmanlı lirası verdiler almadım /Sarıdır diye, /Beni aldılar tımarhaneye götürdüler /Delidir diye,
/İki adam geldi şahitlik etti /Veli oğlu velidir diye, /Tımarhaneyi dürdüm katladım sırtladım /Halıdır diye, /Beş on copa vurdular /Yeridir diye,
/
Beni padişaha bildirdiler
/Delidir diye, /Padişahtan ferman çıktı /“Bırakın onu eski huyudur!” diye, /Ferman aldım cadde boyu gidiyordum /Bir boz eşek gördüm /Takıldım peşine /Eşek bana bir tekme vurdu /Geri dur diye

Bir masal kahramanı olabilseydiniz, kimi tercih ederdiniz?

Kendi ayakları üzerinde durabilen bir prenses olmak isterdim.

Masal dünyasının en yanlış anlaşılmış kahramanı sizce kimdir?

Pamuk Prenses’i lanetleyen peri (tabi ki Maleficient filminden çok etkilendim. J)

2. Çanakkale Masalcılar Buluşması’nın teması Hayat Ağacının Sesleri. Buluşmada hayat ağacının dallarına siz ne asacaksınız?

Hayat ağacının dallarına amatör notalar asacağım.

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder