7 Mart 2016 Pazartesi

Asuman Sübay ile Kukla Yapımı Üzerine Söyleşi

Çanakkale Masalcılar Buluşması 2. kez masalın büyülü dünyasına ayak basmak isteyen misafirleri için hazırlanıyor. 11-15 Mayıs 2016 tarihleri arasında düzenlenecek 2. Çanakkale Masalcılar Buluşması'nda önceden kayıt olacak konuklarla kukla atölyesi yapacak olan Asuman Sübay ile Emine Sürücü söyleşi yaptı.



Bize kendinizden biraz bahseder misiniz? 

1960 İstanbul doğumluyum, on sene kadar Prof. Nuri Temizsoylu'ndan resim dersleri aldım.

Kukla yapmaya nasıl başladınız? Ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sahne Dekor ve Kostüm Fakültesinde de Kukla Bölümünden mezun oldum.  Kukla hocam Saim Bugay’ın kukla atölyelerinin açılıp çoğalması hakkında hayalleri vardı ve ben 2004 senesinde kukla atölyemi açtığımda çok memnun olmuştu. Ben de atölyelerin çoğalması ve iyi bir örnek olabilmek için direnenlerdenim. Bu arada atölyemde kukla yapmayı öğrenmek isteyenlere de ders veriyorum.
 
 

 

İlgi duyduğu halde ben düz bir çizgi bile çizemem diye düşünen ve resim ve plastik sanatlardan uzak duran insanlar var. Kukla yapımı zor mudur? Her isteyen kukla yapabilir mi?

Kukla yapmak için öncelikle her işte olduğu gibi sadece "istemek" gerekir, gerisi ise eğlenceli bir dünyaya açılır.  Ayrıca kuklanın bir ayrıcalığı da vardır ki istemeyenler dahi yapabilir. :))

 

Atölye çalışmalarınız nasıl gidiyor?

Çalışmalarım daha çok sipariş üzerine; bunlar tiyatro oyunlarına, kukla oynatıcılarına ve hediye olarak birebir kişisel kuklalar isteyenler  için oluyor genellikle.

www.susanat.com isimli bir web sitem var, arzu ederseniz çalışmalarımı orada görebilirsiniz.

11-15 Mayıs tarihleri arasında düzenlenecek 2. Çanakkale Masalcılar Buluşması’nda kukla atölyesi yapacaksınız. Atölyede katılımcıları ne gibi sürprizler bekliyor?

Katılımcılarla birlikte tatlı bir el kuklası yapacağız, bunu yaparken ıslak keçe ve kuru keçe tekniklerini de öğreneceğiz.

Ben olsam bu atölye çalışmasını kaçırmak istemezdim, ne de olsa bir taşla üç kuş vurmak buna denir.
Masalcılar Buluşması’na sunacağınız katkı için şimdiden teşekkür ediyor, sabırsızlıkla sizi bekliyoruz. J

 

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder